Spa de la Hugo - del 2
Packade bilen full med Hugos dörrar, bagagelucka
och vänster framskärm (den som ser värst ut [rost])
innan jag satte av mot Norrköping och SCE!
Tanken var att delarna skulle lastats ur vid ankomst
på fredagen, men det regnade så mycket att jag inte
vågade pga rostrisken
Lördag
På lördagen sken solen och allt var frid och fröjd. Bilen
tömdes på delar och den fortsatta strippningen tog
sin början med popnits-borrning. Avlägsnade de nitar
som hållt bakspoilern på plats och de som höll fram-
vagnsbalkens "förstärkning" på plats. Bakom den så
fint popnitade och fastbultade plåten fanns mer rost
att beskåda - jipp...i
Ska nu (förmodligen) beställa nya balkar till framvagnen
eller få nya tillverkade hos SCE.
Resten av lördagen spenderades med ett trycklufts-
verktyg som jag tog bort karosseri-"shit" med. Inte
speciellt skoj, eftersom jag hittade lite mer rost när
det försvann, men men...
Tigersågen plockades fram under lördagen också.
Plåten under batteritråget kapades bort efter att
resterna från tråget hamrats bort med huggmejsel.
Den mest rostskadade ytan på torpedväggen fick
även den smaka på tigersågen. Mer än så blev det
inte kapat eftersom bilen inte är ordentligt fastsatt
för att inte nåt ska slå sig.
Söndag
Efter en oförutsedd sovmorgon på söndagen så började
arbetet på dörrarna. De mindre rosthålen svetsades
igen och hålen efter backspeglarna lades också igen.
Sprickorna som fanns i framkant av dörrarna
reparerades och slipades ner - så stiligt så
Dörrarna vilar i detta nu i garaget och väntar på att
få en omgång med slipen innan de grundas med
POR-15 inför spacklingen - wiee ;P
Film:
http://racemovie.mine.nu/movies/mull/mull@sce2.avi
Uppdatering 35 - 17-19:e Juni 2005; Kapning påbörjad [Film]
Moderator: Muxxor