Uppdatering 24 - 26:e Jan 2005; Slipning 07

dagbok över byggandet :)

Moderator: Muxxor

Locked
User avatar
mull
Site Admin
Posts: 223
Joined: Tue May 31, 2005 9:44 pm
Location: STHLM
Contact:

Uppdatering 24 - 26:e Jan 2005; Slipning 07

Post by mull »

Krulla mig!
Höhö. Kul rubrik. Nja. Anyway - köpte "afrokrull" (politiskt korrekt ;)) på Biltema för några
dagar sen och gick loss lite här och där på bilen för att testa om det var nåt att ha. Det var
det. Jävlar vad bra det funkade. Och snällt mot plåten var det också. Allt är relativt såklart.

Köpte 180-papper till min mjuka sliprondell också, det var ungefär lika skonsamt. Fick ta till
slippappret efter att krullet tagit slut. Något som hände rätt snabbt... Att det tog slut alltså.

Skärm
Den karossdel som fick äran att slita ner krullet var passagerarsidans framskärm. Det gick
fort - som folk påpekat innan. Hann med ca 30x10 cm innan skiten var slut. Jag var iofs lite
snål och skulle bara testa - så det blev den minsta storleken. Får satsa på en större om jag
köper mer krull. Tror inte jag gör det faktiskt. Slippappret är så drygt och billigt i jämförelse.

16.90 kr för 5 st vs. 34.90 kr för en liten krullsnurra. Ett papper räcker längre än
vad den lilla krullsnurran gör också. Så ja... Humm. Ni får välja själva. Jag har gjort mitt... :)

Muxx, rita!
Väntar ivrigt på ritning av vaggan som bilen ska hänga och snurra i. Muxxor står för en fin
ritning av eländet. Kommer förmodligen slänga upp en bild på ritningen när den är klar eftersom
han använder ett rätt avancerat CAD-program som kan fixa fina 3D-bilder, hållfasthetstester, osv ;)

Vaggan kommer vara demonterbar, höj/sänkbar och flyttbar (hjul).

Lack!
Ne, jag är inte arg ;) Däremot hade jag en liten lackerare på besök i garaget häromdagen. Snackade
om spackel, grund, epoxyfärg, lacker, slipmetoder, osv osv. Ska försöka få allting grundat på nåt vis
hos Allblästring. Så slipper man frakta chassit oskyddat... Känns inte som nån bra kod att köra runt
med det i snöslasket.

Förhoppningsvis kommer byggandet av vaggan påbörjas nästa helg, eventuellt redan under nästa
vecka, men jag tvivlar. Har fått lite uppdrag av Bilsport som måste fixas först...

Bilder
Image
Så här långt räckte krullet... Jippi :P

Image
Det mesta klart, spackeldamm överallt... Ick :)
Locked