Simsalabim!
Ja, lika enkelt som att säga ovanstående ramsa var det väl inte
att få loss skyddsplåten till utrymmet som huserar torkarmotor
och mekanik - dock var det lätt. Ingen skruv bråkade öht Alla
lossnade som på beställning. Skönt, jätteskönt, superskönast!
Plåten var i bra skick också, bara lite ytrost lite här och där, inget
som inte går att blästra bort och fixa till.
Herr ober!?
Serviceluckorna (pun intended liksom, service - herr ober ) var
däremot ena riktiga hyndor att försöka skruva loss. De satt med
skitbultar/skruvar som naturligtvis gick av. En på varje lucka, två
bult/skruv i varje lucka. Så 50% pajade
Seså, öppna dig!
Huven åkte av idag. Den var hyfsat strulig att demontera ensam
kan jag säga. Försökte spänna upp ett snöre (högtalarkabel) runt
en vattenledning i taket - för att avlasta bultarna - visste ju inte
om huven var tung eller ej. Efter många om och men så var huven
snäll och hoppade av. Den var förvånansvärt lätt ändå.
Sova?
Precis när jag stökat "klart" för dag... natten (det "sista" jag gjorde
var att skruva loss reglagenhuvudena till fläkt/luft/värme-kontrollerna)
så såg jag lite skruvar på instrumentbrädan som satt lätt till. De
skruvades ur och fläktpanelen åkte av den också. Sen gav jag mig
för dagen. Och nu är det sovdags!
God natt Hugo
Bilder
Med och utan LDL-1, nej då, skyddsplåt
Sällsynt fynd av järnoxid.
Serviceluckorna är numera på semester på arbetsbänken =)
Den är inte lika "rödaktig" framtill som bilden antyder, har en spotlightbelysning i förgrunden bara...
Nattens sista gärning
Uppdatering 09 - 2:a Dec 2004; Demontering 02
Moderator: Muxxor