Uppdatering 08 - 1:a Dec 2004; Demontering 01

dagbok över byggandet :)

Moderator: Muxxor

Locked
User avatar
mull
Site Admin
Posts: 223
Joined: Tue May 31, 2005 9:44 pm
Location: STHLM
Contact:

Uppdatering 08 - 1:a Dec 2004; Demontering 01

Post by mull »

Utan kjol i garaget
Plockade av kjolarna och bakspoilern i natt. Satt lite glasfiber och
en del spackel precis framför förardörren, i nederkant av bilen, vid
skärmkanten. Mer svetsjobb, mer plåt, mindre rost.

Försökte även få loss den bakre stötfångaren, men den går fan
inte att få loss utan att montera bort bensintanken först. ARRRGH!
Visst, tanken ska bort, men det vore kul att kunna släppa fångaren
innan dess. Nåja, inget att göra åt.

Wanna screw?
"Jvla perkele-borr!" säger jag bara. Köp inte Julas "prisvärda"
borrkit för 79:- — det suger. 3-4 borr gick av i natt när jag skulle
borra ur popnitarna som höll kjolarna. Helt värdelösa borr. Bläää.

Slutade med att jag fick ta en för stor borr och bara borra loss
"huvudet" på popniten. Får ta hand om resten nån annan gång
på nåt vis. Krångligt - men jag fick iaf loss kjolarna till sist.

Vet inte om det var jag som lyckades vicka lite för mkt på spoilern
bak eller om den redan var sprucken i nederkant (ej synligt), men
det är en liten spricka i den nu iaf. Fixas med lite spackel eftersom
spoilern är i uretan eller nåt sånt knasmaterial - annars hade jag
fått det svetsat såklart.

Ett litet steg...
Hade tänkt ta ett större steg i demonteringen sen och plocka loss
instrumentbrädan... Bara hoppas att inga skruvar går av då :-r
Ivf så ska en plåt mellan motorhuven och framrutan skruvas loss.
Ska kolla om det är nån rost på torpedväggen, enligt mina kära
böcker så brukar det vara ett utsatt område. Hoppas inte.

Däremot ska skärmkanterna vara rostoffer N°1 enligt en bok, men
mina skärmkanter mår ju förhållandevis bra. Duktigt mycket bättre
än en polares Volvo 440 bla, och den är många år yngre. Skönt att
mina skärmar klarat sig så pass bra iaf så man slipper byta allt :)

Bilder
Image
Image
Locked